HVEM HVA HVORFOR

 

Hvem er jeg?

Jo jeg er en fyr i 30 åra som nå i nyere tid har begynt å pendle til jobben. Før har jeg aldri hatt en jobb hvor jeg har brukt mer en toppen 10 minutter. Men så ville livet det sånn at jeg nå bruker 4 timer daglig på kollektivtransport. Bare det i seg selv kan være ganske traumatisk, men det har gått overraskende bra. Det vil nok ikke komme daglige innlegg, men med en gang jeg har en opplevelse jeg vil dele eller noe annet på hjertet.
Jeg har tenkt til å blogge om livet som pendler, hvor interessant det egentlig er for andre det vet jeg jo ikke, men man opplever mye når man er ute bland mennesker. På toget kan man f.eks. høre om telefonsamtaler som dreier seg om alt fra ferske fødsler til dødsfall, og alt som skjer i mellom disse hendelsene. Akkurat dette med telefonsamtaler vil jeg nok komme nærmere inn på. For det må jo være lov å tenke seg litt om før man skriker ut om sine innerste hemmeligheter når man er ute blant folk.
Jeg har også gjort meg opp noen tanker og hvordan voksne mennesker generelt oppfører seg, det er mange som ikke er spesielt gode rollemodeller for sine barn. Makan! Så lenge man sitter på toget sammen med masse ukjente er vist det meste greit. Jeg kan nevne uvaner i fleng her, men sparer de til senere historier. Man kan bli flau av mindre, det kan jeg love deg! Tanken bak det hele er at jeg kommer til å skrive noen små historier fra livet som pendler hver dag. Det er dessverre begrenset med bilder jeg kan legge ut, da jeg ikke kjenner alle som er rundt meg og kan spørre om tillatelse. Men kan prøve å få til noen «oversiktsbilder».
Om du lurer på hvorfor jeg vil jeg gjøre dette, mest fordi jeg vil ha en liten dagbok og en frustrasjons utlufter med tanke på hva man opplever. Dessuten skal du ikke se bort ifra at det vil komme en glad-historie i ny og ne, da toget til en forandring er i rute. Ikke at det er overflod av de dagen der alt «klaffer». Men akkurat derfor trenger også disse dagene litt oppmerksomhet.

 

Foto: NSB's Presserkiv.


Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits